Procedura resetu czujnika zużycia klocków hamulcowych BMW X3 G01 za pomocą nowego urządzenia ThinkCar Euro 191.
Procedura resetu czujnika zużycia klocków hamulcowych (UDS – Unified Diagnostic Services) w BMW G01 (X3) z wykorzystaniem systemu pokładowego lub urządzenia diagnostycznego może przebiegać na kilka sposobów, zależnie od wyposażenia auta i typu narzędzi, które masz do dyspozycji.
✅ RĘCZNY RESET CZUJNIKA ZUŻYCIA KLOCKÓW HAMULCOWYCH (BEZ KOMPUTERA DIAGNOSTYCZNEGO)
Ten sposób działa w wielu modelach BMW, w tym G01:
🔧 Krok po kroku:
- Włącz zapłon (nie uruchamiaj silnika) – naciśnij przycisk Start/Stop bez naciskania pedału hamulca.
- Odczekaj kilka sekund, aż znikną komunikaty startowe.
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk zerowania przebiegu dziennego (na desce rozdzielczej) przez około 10 sekund.
- Na wyświetlaczu pojawi się menu serwisowe – pojawią się różne elementy (np. „Brake pads”, „Engine oil” itd.)
- Przyciskami góra/dół (w zależności od modelu – albo poprzez kolejne przyciśnięcia tego samego przycisku, albo joystickiem przy kierownicy) wybierz pozycję „Front Brake Pads” lub „Rear Brake Pads” – zależnie od tego, który był wymieniany.
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk, aż pojawi się komunikat „Reset possible?”
- Potwierdź reset – naciśnij ponownie i przytrzymaj, aż proces się zakończy.
- Po chwili powinien pojawić się komunikat „Reset successful”.
🛠️ RESET PRZEZ DIAGNOSTYKĘ (np. ISTA, INPA, Autel, tHINKcAR)
Jeśli czujnik jest uszkodzony lub był fizycznie wymieniany, ręczny reset może się nie udać. Wtedy konieczne jest:
- Podłączenie komputera diagnostycznego (np. BMW ISTA+, INPA, iCarSoft, Autel itd.).
- Wejście do modułu DSC (Dynamic Stability Control).
- Wybór opcji „Brake Pad Wear Sensor Reset”.
- Wybór odpowiedniej osi (przód / tył).
- Uruchomienie procedury resetu.
- Zapisanie nowej wartości (np. 30 000 km, w zależności od modelu i zastosowanych klocków).
🔄 WAŻNE UWAGI:
- Czujnik zużycia w BMW jest jednorazowego użytku – jeśli już raz „zarejestrował” zużycie (np. przetarcie do klocka), musi być wymieniony fizycznie na nowy, by możliwy był reset.
- Jeśli nie uda się wykonać resetu, mimo nowego czujnika, sprawdź poprawność jego montażu i wtyczki.
- System UDS (Unified Diagnostic Services) wymaga poprawnej komunikacji z modułem – błędy w magistrali CAN mogą uniemożliwiać reset.